راهنماي تالار عروسي و تالار پذيرايي

قيمت باغ عروسي در تهران – باغ عروسي مختلط – باغ عروسي گرمدره – قيمت باغ تالار در مشهد – باغ عروسي در تهران با قيمت مناسب

راهنماي تالار عروسي و تالار پذيرايي

۱۶ بازديد

سرآغاز زندگي مشترك جشن عروسي است. يك جشن باشكوه، مي تواند آغاز يك زندگي عاشقانه و توام با آرامش باشد. پس براي چنين مراسمي بايد يك برنامه ريزي دقيق و حساب شده داشته باشيم و به بهترين شكل ممكن آن را برگزار كنيم.


در ابتدا بهتر است به نحوه ي برگزاري مراسم و كم و كيف آن بپردازيم.


اينكه قرار است عروسي ما در چه ابعادي برگزار شود.
چه تعداد مهمان دعوت خواهند شد و بهترين گزينه براي برگزاري چنين جشني كدام است.

معمولا براي محل برگزاري عروسي دو گزينه در اختيار داريم.

برگزاري مراسم در سالن ها و تالار هاي عروسي
و برگزاري در باغ تالارها.

هر كدام از اين دو گزينه هم داراي ويژگي هاي مثبت و منفي هستند.

پس بهتر است قبل از گرفتن تصميم نهايي به كم و كيف آن خوب بيانديشيم. محلي كه قرار است بهترين شب زندگي تان در آن رقم بخورد اهميت ويژه اي دارد پس لازم است ضمن بررسي هاي تمام جوانب، تمام سوالاتي كه ذهن تان را درگير كرده و برايتان اهميت دارد را از مسول تالار عروسي بپرسيد.


اتاق فكر تشيكل دهيد

براي هماهنگي كارهايتان در روز عروسي مي توانيد از بين اطرافيانتان تيمي را انتخاب كنيد كه به شما براي هماهنگي كارهايتان كمك كنند؛ تا استرس و فشار عصبي به شما تحميل نگردد.


برنامه ريزي براي برگزاري مراسم عروسي

سعي كنيد تمام كارها را در ماه پاياني انجام دهيد تا از استرس و دغدغه شما در روز عروسي كاسته شود و هر هفته برنامه ريزي خود را بروز و يا مرور نماييد.

معمولا براي برگزاري عروسي، عروس و داماد هر كدام خواسته و نظرات متفاوتي در نحوه برگزاري مراسم يا برخي از جزييات عروسي دارند.

هميشه سعي كنيد با هم مشورت كنيد و تمامي دلايل تان را براي هم بازگو كنيد. اينگونه بيشتر حرف طرف مقابلتان را درك خواهيد كرد. در آخر بايد بتوانيد در برابر تغيرات انعطاف پذير باشيد.


ليست مهمانان عروسي

يك ليست از مهمان ها را براي خود تهيه كنيد بعلاوه يك ليست اضافه براي مهمان هاي رزروي هم داشته باشيد.
هميشه در نظر داشته باشيد كه اين ليست ها نوسان دارد، يعني ممكن است به تعداد مهمان هاي شما افزوده و يا بالعكس كاسته شود.
براي اين كار بهتر است يه فهرست جايگزيني تهيه نماييد؛ تا بتوانيد مهمان هاي رزروي را در صورت لزوم جايگزين كنيد.


موقعيت مكاني و دسترسي محل برگزاري مراسم عروسي

محل برگزاري مراسم بايد سر راست باشد تا دسترسي به آن براي همه ي مهمان ها امكان پذير باشد. انتخاب مكان هاي پرت و دور افتاده، پر ترافيك و شلوغ، با دسترسي هاي سخت و صعب العبور باعث ايجاد تنش و كلافگي براي مهمان ها خواهد شد؛ خصوصا خانواده هايي كه بچه ي خردسال و يا افراد سالمند دارند.

همچنين اگر در دو مكان مراسم داريد بايد آن ها را نزديك به هم انتخاب كنيد تا دچار كمبود وقت نشويد و همچنين در ترافيك نمانيد. مثلا اگر مراسم عقد را در خانه برگزار مي كنيد و مي خواهيد براي مراسم عروسي به سالن برويد بايد به دنبال سالني باشيد كه به منزل تان نزديك تر باشد.

هرچند اكثرا مراسم عقد را در سالن هاي مخصوصي كه در تالارها وجود دارد برگزار مي كنند.

وسعت سالن مراسم عروسي و تالار

وسعت سالن مراسم نيز يك امر قابل توجه است كه ارتباط مستقيمي با تعداد مهمان ها دارد. اگر تعداد مهمان هاي شما كم است، سالن بزرگ انتخاب خوبي براي شما نخواهد بود. چرا كه مهمان ها پراكنده مي شوند و اين موضوع مراسم شما را خلوت و سرد جلوه مي دهد.

در مقابل اگر تعداد مهمان ها زياد است، سالن كوچك بسيار مشكل ساز خواهد بود. پس بايد ابتدا ليست نهايي مهمانان مراسم خود را تهيه كنيد.


نظافت سالن و تالار عروسي

در هنگام انتخاب تالار عروسي به تميزي روكش ها و روميزي ها، كف سالن و در و ديوار آن توجه كنيد. حتما به مدير تالار عروسي تاكيد كنيد كه براي مهماني شما، روكش ها و روميزي ها مي بايست تميز باشند و حتي الامكان روز قبل شسته شده باشند و روي اين موضوع پا فشاري كنيد تا متوجه حساسيت شما بشوند.


سرويسهاي بهداشتي و ساير امكانات تالار

نظارت بر سرويسهاي بهداشتي را فراموش نكنيد. حتما بررسي كنيد كه سرويسهاي بهداشتي به اندازه كافي وجود داشته باشند و در عين حال تميز و بهداشتي هم باشند. علاوه بر اين محل سرويس ها و مسافت آنها تا محل جشن هم خيلي مهم است.

 

ايده پردازي براي تالار

سعي كنيد آنچه را كه در ذهن خود مي پرورانيد با يك طراح دكور بازگو كنيد. از مسئول تالار بخواهيد كه خدماتي را كه شما مي خواهيد را به شما ارائه دهد.

چرا كه اين مراسم از جمله مراسمي است كه ديگر قابل تكرار نيست. نور پردازي مكاني كه قرار است عروس خانم در آنجا مستقر شود امريست مهم، پس هنگام بازديد از تالار عروسي به اين نكته توجه كنيد و حتما اين مكان را براي دو يا چند بار بررسي كنيد.

مكاني كه عروس قرار است آنجا اسكان پيدا كند بايد نورپردازي خاص و چشمگيري داشته باشد. چرا كه بيشتر ميهمانان جذب محل نشستن عروس مي شوند.


غذاي تالار عروسي

نكته ي مهم ديگري كه شما بايد براي آن حتما حساسيت داشته باشيد؛ غذايي است كه در تالار سرو مي شود.

اگر سرو غذا با خود تالار باشد حتما بايد به مواد اوليه اي كه از آن براي طبخ غذاها استفاده مي شود؛ دقت داشته باشيد. چرا كه كيفيت غذا روي بهتر برگزار شدن مراسمتان تاثير بسزايي دارد.
تالار عروسي را بايد به نحوي انتخاب كنيد كه جاي هيچ حرف و حديثي را براي ميهمانان باقي نگذارد.
نحوه پذيرايي خدمتكاران تالار هم مي تواند براي شما امر مهمي تلقي شود.
به لباس خدمتكاران تالار حتما نظارت كنيد. زيرا تميزي و رعايت ادب و در كل آداب داني آنها براي ميهمانان شما مهم است.


تست غذا و كيفيت پذيرايي

وقتي مي خواهيد منوي غذا را انتخاب كنيد بايد توجه داشته باشيد كه براي تعداد زيادي از اشخاص كه سنين متفاوت و هم چنين ذائقه هاي گوناگون دارند؛ غذا سفارش دهيد.

سعي كنيد بيش تر از غذاهاي مرسوم استفاده كنيد. متداول است كه بعد از انتخاب تالار و قبل از عقد قرارداد، كيفيت غذا و پذيرايي توسط مشتري تست مي شود. معمولا مشتري يك شب به صورت سرزده به تالار يا باغ رفته و بعد از ملاقات با مدير تالار تقاضاي تست غذا و مشاهده نوع سرويس دهي را مي كند.

امكان مشاهده نحوه سرويس دهي مهمانداران، برخورد آنها با مهمانان، نوع لباس آنها، كيفيت ظروف پذيرايي و از نزديك، به شما كمك خواهد كرد كه تصميم نهايي خود را راحت تر بگيريد.


پاركينگ باغ و تالار

پاركينگ اتوموبيل يكي از مهمترين امكاناتي است كه بايد به آن توجه كنيد. تالار پذيرايي يا باغي كه جشن عروسي خود را در آن برگزار مي كنيد حتما بايد مجهز به پاركينگ براي اتومبيل ها باشد.

قطعا بيشتر مهمانان شما با اتومبيل شخصي خود به عروسي شما مي آيند و علاقه ندارند مدت زيادي را در خيابان هاي اطراف به دنبال جاي پارك بگردند و در نهايت نگران امنيت اتومبيل خود باشند. خصوصا اگر ساكن شهرهاي بزرگ و شلوغي مثل تهران هستيد حتما به اين ويژگي توجه كنيد.

حساسيت درعقد قرارداد تالار عروسي

در همان اول كار و موقع بستن قرارداد با مدير تالار عروسي، حتما مسائلي را كه مد نظرتان است و روي آن حساس هستيد را مطرح كنيد. از مدير تالار تقاضا كنيد كه ظروفي را كه قرار است غذاها در آنها سرو شود را به شما نشان بدهد.

اين مسئله هم براي ميهمانان وسواسي مراسمتان، مي تواند امري مهم باشد. اگر قرار است غذاي مراسم شما سلف سرويس باشد؛ حتما دقت داشته باشيد مكاني را كه قرار است ميهمانان براي صرف غذا به آنجا مراجعه كنند؛ وسيع باشد، زيرا در موقع سرو غذا دچار مشكلاتي خواهند شد.

حتما با مدير تالار براي انواع پيش غذا، غذا، سالاد و دسر صحبتتان را نهايي كنيد ، اينكار باعث مي شود كه هم شما خيالتان از همه لحاظ آسوده خاطر باشد و هم در روز مراسم عروسي دچار هيچگونه اشتباهي نشوند.

توجه به جزئيات مهم تالار

در هنگام مراجعه به تالارها براي انتخاب بهترين گزينه، علاوه بر موضوعات گفته شده، تزئينات تالار و ارتفاع سقف را نيز حتما در نظر بگيريد.

مثلا در نظر داشته باشيد كه اگر سقف تالار انتخاب شده، كوتاه باشد در روز عروسي، امكان فيلمبرداري با كرين براي گروه فيلمبرداري شما وجود نخواهد داشت.
موقعيت نمازخانه ، سرويس بهداشتي و اتاق تعويض لباس بانوان را حتما درنظر بگيريد.
اگر تالار در طبقات بالاي ساختمان قراردارد، حتما پله هاي تالار را مد نظر بگيريد، چرا كه بالاخره ليز بودن پله ها مشكل ساز مي شود.
اگر مي خواهيد باغ تالار انتخاب كنيد اين را حتما در نظر داشته باشيد كه چه تاريخي از سال را مي خواهيد براي عروسيتان انتخاب كنيد.
آيا تاريخ عروسي شما در تابستان است يا در فصلي سرد؟ اگر در فصل سرد مي خواهيد مراسم عروسي بگيريد پس باغ تالار گزينه اي مناسب براي شما نمي باشد.

اگر براي پيدا كردن تالار عروسي يا باغ عروسي فرصت كمي داريد؛ نبايد استرس و نگراني به خود راه دهيد. چرا كه امروزه چيزي كه در سطح شهرها به وفور يافت مي شود تالار عروسي است. فقط كافيست براي انتخاب بهترين تالار دقت بخرج بدهيد. به روز بودن طراحي و چيدمان سالن پذيرايي يكي از مهمترين مواردي است كه شما بايد به آن هم توجه داشته باشيد.

 

زيبايي تالار عروسي


زيبايي و تميزي آن در مراسمتان قابل مشاهده است مخصوصا در فيلم عروسيتان، كه اين هم مهم تلقي مي شود. تالارهايي هستند كه حتي تم عروسي شما را هم برايتان اجرا مي كنند و زيبايي بسزايي را به جشن شما مي بخشند.

زيبايي دكور مراسم به بهتر جلوه داده شدن نماي داخلي تالار و حتي در چشمان مهمانان شما نقش زيادي را مي تواند ايفا كند تالارهايي وجود دارند كه گل آرايي را جزئي از خدمات خود مي دانند.

زيبايي گل آرايي در ديد ميهمانان شما جذابيت بيشتري را دارد. مسيري را كه عروس مي خواهد وارد تالار ميهماني شود، اگر داراي گل آرايي و نورافشاني باشد جلوه بيشتري خواهد داشت. از ديد عموم اين نوع خدمات به زيباتر شدن و خاص تر شدن هر چه بيشتر مراسم عروسي شما كمك خواهد كرد.

تهيه شيريني تالار

از آنجايي كه شما بهتر سليقه و ذائقه مهمانانتان را ميدانيد بهتر است كه تهيه شيريني و ميوه را خودتان برعهده بگيريد و اين كار را به مسئول تالار واگذار نكنيد.


در خدمات تالار زياده روي نكنيد

موسسات برگزار كننده مجالس، خدمات متفرقه زيادي ارائه مي دهند از بادكنك آرايي گرفته تا اجاره كردن هلي كوپتر و كالسكه طلايي و ليموزين شما اندازه جيب و موجودي حساب بانكي تان را مي دانيد نه آن ها. پس با حساب و كتاب جلو برويد و اجازه ندهيد چشم و هم چشمي يا تبليغ هاي وسوسه كننده مسئولان تالار شما را وادار به هزينه هاي گزاف كند.


پذيرايي از عكاس، و فيلم بردار تالار

شايد حالا برايتان عجيب باشد ولي در روز عروسي آنقدر با عكاس، فيلم بردار و گروهشان كار داريد و دلتان مي خواهد كه همه جا و در هر لحظه دم دستتان باشند كه به طور كلي فراموش مي كنيد آنها برخلاف ربات، به غذا، آب و استراحت احتياج دارند.

بهتر است از قبل اين وظيفه را به يكي از نزديكانتان محول كنيد و سفارش كنيد كه يادشان نرود براي آنها هم شام كنار بگذارند. شك نكنيد كه نتيجه اين كار را در كيفيت آلبوم عروسي كه بعدا دستتان مي رسد، خواهيد ديد.


هديه براي ساقدوش ها و يادگاري براي مهمانان عروسي

شايد هديه دادن به مهمانان آنقدرها هم مهم به نظر نرسد ولي يكي از جزئيات خوشايندي است كه در ياد دوستان، آشنايان و اقوامتان مي ماند. در ضمن ساقدوش هايتان هم واقعا مستحق تشكر شما و همسرتان هستند و فراموش كردنشان يك كم لطفي جدي به حساب مي آيد. دوست داريد اين بخش هديه دادن را هيجان انگيز تر كنيد؟ كار را بر عهده پست بگذاريد.

شادي و هيجان ساقدوش تان در لحظه اي كه هديه اش را دريافت مي كند، به طور قطع به هزينه اش مي ارزد.


انتخاب يك گروه موسيقي ويژه و خاص در شب عروسي

انتخاب يه موزيك عالي براي مراسم جشن عروسي تان مي تواند كل جشن را تحت الشعاع قرار بدهد. اين درست است كه، داشتنِ يك دي جي خوب براي مراسم عروسي مي تواند آن جشن را پرشور و يا بالعكس، دي جي نا بَلد آنرا بي فروغ كند، و اين به شما بستگي دارد كه برنامه ي آهنگ و موسيقي و دي جي شما چطوري پيش برود.

مجلس عروسي با بزن و بكوبش مزه دارد، يك موسيقي خوب، يك جشن عالي، يك خاطره ي فوق العاده از مراسم عروسي در ذهن همه ماندگار مي شود. اساسا همه زيبايي جشن و ريخت و پاشها براي اين است كه چند ساعتي فرصتي فراهم شود كه مهمانها جشن و پايكوبي داشته و شاد باشند.


از طرفي براي عروس و داماد هم فرصت خوبي فراهم مي شود كه به عنوان ستاره هاي مجلس بدرخشند و صحنه هاي زيبايي براي يادگار در فيلم عروسيشان ثبت كنند. اما هيچ كدام از اينها بدون موسيقي خوب فراهم نمي شود. اگر آهنگي شما را سر ذوق نياورد و وادارتان نكند از جايتان بلند شويد، ديگر جشن عروسي شور و حالي نخواهد داشت.


از زمانهاي قديم كه ساز و دهل و ضرب و تمپو، گرمي بخش مراسم بود تا حالا كه انواع و اقسام ابزار و آلات موسيقيايي در دسترس هستند، موسيقي جز جدايي ناپذير مجالس عروسي بوده است حتي شنيدن صداي بزن و بكوب، ناخودآگاه لبخند بر لب مي نشاند كه حتما جايي مجلس شادي برپاست.

نكته هاي طلايي تالار

1- بسته به اينكه در فصل تابستان ازدواج مي كنيد يا زمستان، به سيستم گرمايش و سرمايش مكان عروسي تان بايد توجه كنيد


2- با توجه به ظرفيت تالار مهمانان خود دعوت كنيد.


3- سقف سالن يا تالار پذيرايي بايد بلند باشد . سالن هاي با سقف كوتاه دلگير هستند و مهمانان احساس خفگي خواهند كرد.


4- روز قبل از مراسم ، به تالار يا باغ عروسي خود سر بزنيد تا اطمينان حاصل كنيد كه همه چيز مرتب است.


5- ساعت تحويل و دريافت سالن را بپرسيد.


6- درباره ي گروه موسيقي و در كل برنامه هاي تالار درباره ي پخش موسيقي به طور دقيق پرس و جو كنيد.


7- در همان اول كار و موقع بستن قرارداد با مدير تالار عروسي، حتما مسائلي را كه مد نظرتان است و روي آن حساس هستيد را مطرح كنيد.


8- حتما با مدير تالار براي انواع پيش غذا، غذا، سالاد و دسر صحبتتان را نهايي كنيد ، اينكار باعث مي شود كه هم شما خيالتان از همه لحاظ آسوده خاطر باشد و هم در روز مراسم عروسي دچار هيچگونه اشتباهي نشوند.


بيست سوال مهم كه بايد از مدير تالار پرسيد:


1- اين محل در چه تاريخ هايي قابل رزرو و برگزاري مراسم است؟


2- گنجايش فصاي خارجي و داخلي اين مكان چقدر است؟


3- هزينه ي اجاره و هرگونه خدمات اصلي و اضافه اين محل چه ميزان است؟


4- نحوه پرداخت اين هزينه به صورتي است؟ چند درصد هزينه را بايد بعد از برپايي جشن پرداخت مي كنيم؟


5- آيا در اعياد و آخرهفته هزينه ها افزايش مي يابد؟


6- در صورت فسخ قرارداد چه درصدي خسارت پرداخت خواهيم كرد؟


7- آيا مي توان از تزيينات دل خواه براي تالار استفاده كرد؟


8- يا پارك بان ،خدمت گزار و محافظ كافي وجود دارد؟


9- آيا برگزار كننده يا آشپز و ميهمانداران مخصوص ما مي توانند از آشپزخانه، اجاق و يخچال هاي استفاده كنند؟


10- آيا مي توانيم دي جي و يا گروه موسيقي خودمان را به تالار يا باغ دعوت كنيم؟


11- پكيج هاي خدمات شما چيست؟ هزينه هر كدام چقدر است و اگر بخواهيم آيتمي از آنها كم يا زياد كنيم هزنيه ها چه تغييري مي كنند؟


12- آيا امكان تعويض روكش هاي صندلي، روميزي ها و تزيين هاي سالن وجود دارد؟ در صورتي كه اين تزيينات را خودمان تقبل كنيم در هزينه مان چه تغييري ايجاد مي شود؟


13- آيا در پخش موسيقي محدوديتي وجود دارد؟ چه سبك موسيقي هايي اجازه پخش دارند؟


14- وضعيت سالن از نظر سرويس بهداشتي و امكانات بهداشتي چگونه است؟


15- جهت پذيرايي، به ازاي هر 100 مهمان چند خدمه وجود دارد؟


16- آيا مازاد غذاها را به ميزبان تحويل داده مي شود؟


17- مسئوليت تميز كردن سالن بر عهده مسئولين باغ يا تالار است يا برگزار كننده؟


18- در صورت مفقود شدن اشياء و يا دزديده شدن، تالار يا باغ مسئولتي را متقبل مي شود؟


19- آيا براي بچه ها پرستار يا محافظ و با فضاي بازي كودك وجود دارد؟


20- آيا قبل از برگزاري مراسم ميتوان از كيفيت غذاها مطلع شد؟


دو نكته ي مهم در مورد باغ تالارعروسي

در صورتي كه مي خواهيد مراسم تان را در باغ برگزار كنيد؛ قبل از كرايه ي آن به فكر تامين برق مورد نياز مراسم تان باشيد.

به عبارتي ديگر مطمئن شويد كه برق آن منطقه و يا كنتور باغ تان طوري باشد كه بتوانيد هم چراغاني كنيد هم گروه موسيقي داشته باشيد و هم براي كارهاي ديگري مثل تصوير برداري و آشپزي و مشكلي پيش نيايد. ضمنا اگر در آن منطقه احتمال قطع شدن برق وجود دارد حتما به فكر اجاره ي موتور برق باشيد.

بد نيست به فكر سرگرم كردن ميهمانان تان نيز باشيد به همان نسبتي كه بودجه تان اجازه مي دهد مي توانيد آن ها را سرگرم كنيد. مي توانيد از يك گروه موسيقي دعوت كنيد تا جشن تان را شاد تر كنند يا با يك آتش بازي زيبا و بي خطر ميهمانان را شاد كنيد.


نكته ي نهايي انتخاب تالار عروسي

حال كه تمامي جوانب انتخاب تالار عروسي بازگو شد، مي توانيد با استفاده از اين مطالب در انتخاب تالار عروسي دقت ويژه اي را به خرج بدهيد.

با مطالعه ي اين مطالب اين امكان براي شما فراهم خواهد شد كه با خيالي آسوده تر و ذهني بازتر دست به انتخاب بزنيد. و از تمامي نكته هاي گفته شده براي بهتر برگزار شدن مراسم عروسيتان استفاده كنيد. حتي مي توانيد دفترچه يادداشتي را براي هماهنگي كارها تهيه كنيد و به محض انجام شدن هر كار تيك انجامش را بگذاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.